Kaip teisinga komunikacija padėjo verslui išvengti sezoniškumo ir 20 proc. padidinti klientų srautus
Į mus, komunikacijos agentūrą „Media dia“, kreipėsi klientas, įvardijęs keturias užduotis: atlikti įmonės prekės ženklo atnaujinimą (rebranding), klientų pasąmonėje iš tradicinio sporto klubo tapti sveikatingumo klubu šeimai, sumažinti sezoniškumą ir padidinti klientų srautus. Keturi skirtingi tikslai ir vieneri metai šiems tikslams pasiekti. Po metų su klientu gražiai atsisveikinome abipusiai viršiję lūkesčius.
REIKĖJO PERSIRENGTI. REBRANDING (PREKĖS ŽENKLO ATNAUJINIMAS)
Kai daugiau nei 10 metų verslas rinkoje veikia kaip tradicinis sporto klubas, rodos, reikės be proto daug pastangų, kad tai klientų sąmonėje ir pasąmonėje pasikeistų. Prekės ženklo atnaujinimas nereiškia tik logotipo atnaujinimo ar pakeitimo – tai yra sudėtinga, bet smagi strategija, kuriai būtinas ilgalaikis verslo ir komunikacijos agentūros bendradarbiavimas. Vieną kartą šūktelėję „Dėmesio, mes pasikeitėme!“, žinoma, kad rezultato nepasieksite ir jumis nepatikės.
Pirmiausia šiam klientui rekomendavome atnaujinti visą vizualinę medžiagą visuose sporto klubo filialuose: vaizdu komunikuoti ne raumeningus dėdes ir tetas, o kartu sportuojančias mielas šeimas, iš logotipo pašalinome šiame kontekste netinkamą anglišką žodelį „Gym“, parengėme vieningas grafinio dizaino gaires (mini brandbook). Trumpai tariant, rekomendavome persirengti, juk sena tiesa, kad sutinka pagal rūbą.
REIKĖJO IEŠKOTI IR ATRASTI. KOMUNIKACIJOS STRATEGIJA
Persirengti, kad patikėtų, jog keitiesi nepakanka. Pokyčius reikia pagrįsti veiksmais ir poelgiais, o pasikeitus nebežvilgčioti atgal.
Bendradarbiaudami kartu su klientu išgryninome naujojo sveikatingumo klubo šeimai kamieną ir šakas. Kamienu tapo sveikatingumo klubas šeimai plius dar penkios skirtingos šakos.
Klientas pritarė mūsų suformuotai komunikacijos strategijai ir nuosekliai kartu dirbome toliau. O toliau sekė kalbėjimasis su esamais ir potencialiais klientais apie tai, kas jiems svarbu, kas jiems rūpi, ko jie prašo, buvo atliekamas mini tyrimas. Kas kliento tikslinei auditorijai svarbu sužinojome kalbėdamiesi su sporto klubo vadovais, rinkodaros žmonėmis ir treneriais, klausėmės, ką kalba klientai, ko jiems trūksta ir davėme jiems tai. Mums rekomenduojant, klientas pasiūlė klientams patogesnį treniruočių grafiką, sveiką sportininkų meniu vaikams ir tėvams, saugiai įrengtus vaikų kambarius kiekviename sporto klube, treniruotes vaikams, trenerių ir kineziterapeutų kompetenciją.
REIKĖJO, KAD SPORTUOTŲ IR VASARĄ – SUMAŽINTI SEZONIŠKUMĄ
Visų sporto klubų problema, kad aktyviai sportuojama rudenį, išsikėlus naujus tikslus po Naujųjų arba siekiant sulieknėti pavasarį. Vasara – štilis.
Sezoniškumas išnyko treneriams ir kineziterapeutams dirbant individualiai su kiekvienu klientu, suformavus įprotį sportuoti. Štai čia verta paminėti, kad komunikacija turi atitikti tai, kas yra verslo viduje. Jeigu komunikuosime apie tai, ko nėra – sudarysime klaidingą įvaizdį ir naujų klientų prisitrauksime vienam apsilankymui. Apgautas žmogus negrįžta. Darbuotojų motyvacija ir nuolatinis bendravimas su jais – paslaugų srityje yra must. „Rūpinkitės savo darbuotojais, nes jie pasirūpins jūsų klientais“, – tai R. Branson’o mintis.
Reikėjo daugiau klientų – pritraukėme ne po vieną, o šeimomis
Mes žinojome, kad geras pavyzdys užkrečia, o prie vakarienės stalo visiems kartu kalbėti sveikatingumo temomis yra smagu – bendras tikslas suvienija. Pritraukę sportuoti šeimas, pritraukėme ir naujų klientų. Viena iš efektyvių priemonių – šio jau sveikatingumo klubo šeimai trenerių ir darbuotojų vaizdo klipas, kuriame jie kartu su savo vaikais kalba apie kasdienius įpročius. Pagrindinė žinutė – mes taip pat netobuli, mes taip pat kartais valgome ne taip sveikai, kaip rekomenduojame jums, mes taip pat kartais tingime. Rezultatas – klientų ir trenerių ryšys, nes viešas prisipažinimas pašalino ribas.
HAPPY END
Didžiausia ir pati gražiausia žinia mums ir klientui buvo tai, kad miestiečiai pradėjo sportuoti šeimomis, tėvai džiūgavo radę trenerius, kuriuos myli jų vaikai ir šie galiausiai nebesėdi prie kompiuterio ar planšetės susuktu stuburu. Nerealiai smagu yra dirbti, kai rezultatas toks gražus ir kilnus.
Reziumė – nuosekli, tikslinga komunikacija veikia, planavimas būtinas, kitaip tai tik imitavimas arba politikavimas.
TAIKYTOS KOMUNIKACIJOS PRIEMONĖS
- Kassavaitiniai susitikimai ir konsultacijos
- Nuotolinė atliekamų rinkodaros ir komunikacijos veiksmų priežiūra
- Temos žiniasklaidoje, kurias skaito esami ir potencialūs klientai
- Teminės fotosesijos
- Teminiai, strategiją atitinkantys vaizdo klipai
- Edukaciniai renginiai esamiems ir potencialiems klientams
- Vizualinės medžiagos atnaujinimas: mini logotipo korekcija, mini brandbook