Klesti tie, kurie greitai randami internete
„Google“, „Dell“, „Starbucks“ ir daugelis kitų galingų įmonių kuria tinklaraščius todėl, kad tai geriausia priemonė tiesioginiam ryšiui su klientais palaikyti.
Tai – nemokama reklama viešojoje internetinėje erdvėje, atkreipianti dėmesį į parduodamą produktą ar paslaugą. Tinklaraščio skaitytojai gauna žinutę, jog jūsų verslas atviras naujovėms. Kurti tinklaraštį paprasta, ypač žinant, kaip pasiekti maksimalų efektyvumą.
Pirmasis tinklaraštis (angl. Blog, orginalus terminas Weblog) buvo sukurtas JAV 1994 metais, o Lietuvoje tinklaraščiai ėmė plisti apie 2000 metus. Šiandien jie plačiai naudojami verslui, politikai, kultūrai bei mokslui platinti.
Reklama ar tinklaraštis – kas patikimiau?
Reklamuodamiesi žiniasklaidos priemonėse galite nepasiekti norimo efekto. Jus gali išjungti, užversti ar net užblokuoti. Turime omenyje, jog reklamas vaizdo įrašuose galima praleisti, internete – užblokuoti, radijuje – išjungti, o spaudoje atversti kitą puslapį.
Dauguma vartotojų nepasitiki reklama argumentuodami, kad kas skatinama vartoti, tas, matyt, bus bloga – taip mąsto net 60 proc. europiečių.
Nepatikimos reklamos pavyzdys – restorano „McDonald‘s“ maistas.
Tinklaraštis – būdas greičiau ir lengviau rasti produktą ar paslaugą „Google“ paieškos sistemoje. Ar tai trumpas įdomios darbo dienos aprašymas, ar kol kas tik jūsų įmonėje esanti naujovė, ar nuotraukos – tinkamai tinklaraštyje naudojami raktiniai žodžiai kaskart Jūsų verslą daro labiau matomą internetinėje erdvėje.
Komentarai tinklaraštyje – jūsų klientų balsas, todėl įgaunate dar daugiau pasitikėjimo. Tai nauda verslui, kadangi 70 proc. žmonių pasitiki kitų vartotojų atsiliepimais internete, o jei informaciją apie verslą perduoda pažįstamas žmogus, skaičius išauga net iki 92 proc.
Kodėl pravartu kurti tinklaraštį?
61 proc. vartotojų perka produktą, perskaitę apie jį tinklaraštyje.
Tinklaraštyje kuriate atskirą savo klientų ratą, todėl lengviau pastebite jų poreikius. Rezultatas: patenkintas klientas, kuris įmonę rekomenduoja kitam, o tai didina jūsų pardavimus, atveria galimybes rasti verslo partnerių.
82 proc. vartotojų mielai skaito jiems aktualius įrašus.
Tinklaraštis ne tik skatina tobulėti, tačiau išskiria įmonę iš konkurentų. Pažvelkite į pasaulinio garso kavinių tinklo „Starbucks“ tinklaraštį ir suprasite, kaip noriai jo lankytojai dalijasi idėjomis!
Tiesiogiai bendraudami su klientais turite galimybę atsakyti į jiems iškilusius klausimus, skelbti įdomius įrašus, padėti spręsti problemas. Kiekvienam žmogui svarbu, jog jums rūpi.
60 proc. perskaičiusių tinklaraštį, į įmonę žvelgia pozityviau.
Įmonės, kurių tinklaraščiuose yra daugiau nei 50 įrašų, sulaukia apytiksliai 77 proc. daugiau potencialių klientų. Kuo labiau žinomas verslas – tuo lengviau jį plėsti.
Žmogus, skaitydamas jūsų tinklaraštį, supras, kad jūs – toks pat, kaip ir jis. Tai yra tiesus kelias didesnio pasitikėjimo link. Reaguodami į apsilankiusių žmonių atsaką, jūs kuriate savo, kaip patikimo verslininko, įvaizdį.
Tik 14 proc. pasitiki verslu.
Gerai atlikto darbo neužtenka. Klientas, pirkdamas pas jus, nori žinoti, kad su jūsų pagalba jis renkasi tinkamiausią variantą. Jei jūsų verslo reputacija yra abejotina, dažnas nerizikuos ir pirks kitur.
Jei jums vis tiek nepakanka šių priežasčių, kad pradėtumėte kurti tinklaraštį – nepamirškite, kad šiandien žmogus ieško kuo patogesnės komunikacijos, patikimo ir naujovių nebijančio verslo, o ne už trumpos reklamos slypinčios neaiškios įmonės.