Radijo reklama – kaip pirmame laikraščio puslapyje

Kasdien radijo klausomasi automobilyje, namuose, biure, parduotuvėse ir net gamtoje. Radijo transliacijos pasiekia daugiau nei du trečdalius Lietuvos gyventojų.
Radijas yra antra pagal populiarumą žiniasklaidos priemonė Lietuvoje. Kadangi radijo galima klausytis internetu, žmonės jo klausosi dažniau. Girdėdami radijo naujienas ar klausydami muzikos, klausytojai išgirsta ir reklamą. Ar ši bus išgirsta ir suprasta, priklauso nuo jos išskirtinumo.
Daugiausiai klausytojų – 77 proc. radijas pritraukia darbo dienomis; savaitgaliais klausytojų sumažėja iki 58 proc. Labiausiai pamėgtas laikas įsijungti radijo stotį – darbo dienomis, rytais tarp 8 ir 10 val. Ilgiausiai radijo klausosi 40-74 metų amžiaus klausytojai. Tai žinodami galite numatyti reklamos tikslinę grupę bei laiką, kada norite reklamą girdėti radijuje.
Kada tikslinga kurti radijo reklamą?
Siekiant sukurti fantaziją
Radijas tinka tuomet, kai žmogaus galvoje kuriame vaizdinį. Klausytojas pasineria į girdimą informaciją ir jo galvoje kuriamas sūrainio paveikslėlis tampa tos dienos pietumis. Žmogus mintyse pats sukuria reklamą to nesuvokdamas. Tereikia keleto taiklių užuominų ir tai veikia!
Siekiant tikslinės auditorijos
Svarbu žinoti tikslinę auditoriją: klausytojų dėmesys pasidalijamas pagal mėgstamą muziką arba informacijos pobūdį bei pateikimo būdus. Svarbu žinoti, kokio radijo klausosi Jūsų tikslinė grupė. Kas išgirs reklamą radijuje, priklauso nuo transliuojamos muzikos stiliaus ir radijo pardavimų skyriaus sugebėjimų.
Siekiant sutaupyti
Lyginant su kitomis žiniasklaidos priemonėmis, radijo reklama nebrangi. Ji visada pačiame „pirmame laikraščio puslapyje“. Priešingai nei spaudoje esanti Jūsų reklama, paskendusi tarp daugelio kitų. Juk jos gali ir nepastebėti. Vidutiniškai Lietuvoje radijo klausomasi 3,5 val. per dieną. Reklama pasiekia klausytoją dar ir tuo atveju, jei radijuje ji skamba patraukliai ir yra išskirtinė.
Norint paskelbti akciją
Radijas tinka, pvz., akcijoms, kai reikia informaciją paskleisti greitai. Nuolaidos ar puikūs pasiūlymai, kuriuos suformuluoti galima vienu sakiniu – puiki reklama radijuje. Kuo trumpesnė ir aiškesnė informacija, tuo vartotojas lengiau ją priima.
JAV radijo klausomumas per dešimt metų išaugo daugiau nei du kartus. 2013 – aisiais klausytojų skaičius siekė 120 mln., o tai yra trečdalis visų gyventojų. Šie duomenys tik parodo, kokio populiarumo radijas sulauks ateityje ne tik JAV, bet ir Europoje. Tai tik stiprins radijo reklamos veiksmingumą.
Reklama – įvaizdžio dalis. Nepersistenkite!
Reklama radijuje gali pasiekti bet kurio amžiaus, lyties ar tautybės žmogų. Priklausomai nuo prekės ar paslaugos, kurią ketinate pasiūlyti, jūs turite gerai apgalvoti ne tik tai, ką norite pasakyti reklamos metu, bet ir kokią radijo stotį pasirinkti, kuri transliuos Jūsų reklamą. Kaip dažnai norėsite skelbti reklamą, priklausys nuo jūsų.
Nepaisant didelių užmojų ir siekių, visada reikia prisiminti, kad kiekviename žingsnyje kuriate įmonės įvaizdį ir reklama turėtų būti labai gerai apgalvota. Jeigu reikia profesionalios pagalbos, esame pasirengę Jums padėti.