Kaip teisinga komunikacija padėjo verslui išvengti sezoniškumo ir 20 proc. padidinti klientų srautus
Į mus, komunikacijos agentūrą „Media dia“, kreipėsi klientas, įvardijęs keturias užduotis: atlikti įmonės prekės ženklo atnaujinimą (rebranding), klientų pasąmonėje iš tradicinio sporto klubo tapti sveikatingumo klubu šeimai, sumažinti sezoniškumą ir padidinti klientų srautus. Keturi skirtingi tikslai ir vieneri metai šiems tikslams pasiekti. Po metų su klientu gražiai atsisveikinome abipusiai viršiję lūkesčius.
REIKĖJO PERSIRENGTI. REBRANDING (PREKĖS ŽENKLO ATNAUJINIMAS)
Kai daugiau nei 10 metų verslas rinkoje veikia kaip tradicinis sporto klubas, rodos, reikės be proto daug pastangų, kad tai klientų sąmonėje ir pasąmonėje pasikeistų. Prekės ženklo atnaujinimas nereiškia tik logotipo atnaujinimo ar pakeitimo – tai yra sudėtinga, bet smagi strategija, kuriai būtinas ilgalaikis verslo ir komunikacijos agentūros bendradarbiavimas. Vieną kartą šūktelėję „Dėmesio, mes pasikeitėme!“, žinoma, kad rezultato nepasieksite ir jumis nepatikės.
Pirmiausia šiam klientui rekomendavome atnaujinti visą vizualinę medžiagą visuose sporto klubo filialuose: vaizdu komunikuoti ne raumeningus dėdes ir tetas, o kartu sportuojančias mielas šeimas, iš logotipo pašalinome šiame kontekste netinkamą anglišką žodelį „Gym“, parengėme vieningas grafinio dizaino gaires (mini brandbook). Trumpai tariant, rekomendavome persirengti, juk sena tiesa, kad sutinka pagal rūbą.
REIKĖJO IEŠKOTI IR ATRASTI. KOMUNIKACIJOS STRATEGIJA
Persirengti, kad patikėtų, jog keitiesi nepakanka. Pokyčius reikia pagrįsti veiksmais ir poelgiais, o pasikeitus nebežvilgčioti atgal.
Bendradarbiaudami kartu su klientu išgryninome naujojo sveikatingumo klubo šeimai kamieną ir šakas. Kamienu tapo sveikatingumo klubas šeimai plius dar penkios skirtingos šakos.
Klientas pritarė mūsų suformuotai komunikacijos strategijai ir nuosekliai kartu dirbome toliau. O toliau sekė kalbėjimasis su esamais ir potencialiais klientais apie tai, kas jiems svarbu, kas jiems rūpi, ko jie prašo, buvo atliekamas mini tyrimas. Kas kliento tikslinei auditorijai svarbu sužinojome kalbėdamiesi su sporto klubo vadovais, rinkodaros žmonėmis ir treneriais, klausėmės, ką kalba klientai, ko jiems trūksta ir davėme jiems tai. Mums rekomenduojant, klientas pasiūlė klientams patogesnį treniruočių grafiką, sveiką sportininkų meniu vaikams ir tėvams, saugiai įrengtus vaikų kambarius kiekviename sporto klube, treniruotes vaikams, trenerių ir kineziterapeutų kompetenciją.
REIKĖJO, KAD SPORTUOTŲ IR VASARĄ – SUMAŽINTI SEZONIŠKUMĄ
Visų sporto klubų problema, kad aktyviai sportuojama rudenį, išsikėlus naujus tikslus po Naujųjų arba siekiant sulieknėti pavasarį. Vasara – štilis.
Sezoniškumas išnyko treneriams ir kineziterapeutams dirbant individualiai su kiekvienu klientu, suformavus įprotį sportuoti. Štai čia verta paminėti, kad komunikacija turi atitikti tai, kas yra verslo viduje. Jeigu komunikuosime apie tai, ko nėra – sudarysime klaidingą įvaizdį ir naujų klientų prisitrauksime vienam apsilankymui. Apgautas žmogus negrįžta. Darbuotojų motyvacija ir nuolatinis bendravimas su jais – paslaugų srityje yra must. „Rūpinkitės savo darbuotojais, nes jie pasirūpins jūsų klientais“, – tai R. Branson’o mintis.
Reikėjo daugiau klientų – pritraukėme ne po vieną, o šeimomis
Mes žinojome, kad geras pavyzdys užkrečia, o prie vakarienės stalo visiems kartu kalbėti sveikatingumo temomis yra smagu – bendras tikslas suvienija. Pritraukę sportuoti šeimas, pritraukėme ir naujų klientų. Viena iš efektyvių priemonių – šio jau sveikatingumo klubo šeimai trenerių ir darbuotojų vaizdo klipas, kuriame jie kartu su savo vaikais kalba apie kasdienius įpročius. Pagrindinė žinutė – mes taip pat netobuli, mes taip pat kartais valgome ne taip sveikai, kaip rekomenduojame jums, mes taip pat kartais tingime. Rezultatas – klientų ir trenerių ryšys, nes viešas prisipažinimas pašalino ribas.
HAPPY END
Didžiausia ir pati gražiausia žinia mums ir klientui buvo tai, kad miestiečiai pradėjo sportuoti šeimomis, tėvai džiūgavo radę trenerius, kuriuos myli jų vaikai ir šie galiausiai nebesėdi prie kompiuterio ar planšetės susuktu stuburu. Nerealiai smagu yra dirbti, kai rezultatas toks gražus ir kilnus.
Reziumė – nuosekli, tikslinga komunikacija veikia, planavimas būtinas, kitaip tai tik imitavimas arba politikavimas.
TAIKYTOS KOMUNIKACIJOS PRIEMONĖS
- Kassavaitiniai susitikimai ir konsultacijos
- Nuotolinė atliekamų rinkodaros ir komunikacijos veiksmų priežiūra
- Temos žiniasklaidoje, kurias skaito esami ir potencialūs klientai
- Teminės fotosesijos
- Teminiai, strategiją atitinkantys vaizdo klipai
- Edukaciniai renginiai esamiems ir potencialiems klientams
- Vizualinės medžiagos atnaujinimas: mini logotipo korekcija, mini brandbook
Klaipėdoje jungtinei veiklai susijungė rinkodaros, komunikacijos ir medijų profesionalai
Praktinę patirtį (know-how) Klaipėdoje sujungė rinkodaros, komunikacijos, ryšių su visuomene ir medijų profesionalai. Tai pirmoji tokia komanda Vakarų Lietuvoje, teikianti rinkodaros ir komunikacijos paslaugas verslui nuo A iki Ž. Komanda savo žinias yra patikrinę su klientais iš užsienio ir Lietuvos.
13 profesionalų, kurių kiekvieno patirtis ne mažesnė nei 8 metai, vienija vardas „Media dia“ – tai komunikacijos agentūra, dirbanti su verslo klientais Lietuvoje ir užsienio šalyse. Poreikis jungtis ir dirbti pagal jungtinės veiklos sutartį iškilo per penkerius agentūros veiklos metus.
„Media dia“ komandos nariai yra įgyvendinę projektus visose Skandinavijos šalyse, Nyderlanduose, Vokietijoje, Šveicarijoje, taip pat Ukrainoje, Kinijoje ir, žinoma, Lietuvoje. Specialistai pripažįsta, kad dirbant komandoje įgyvendinami didesni projektai ir pasiekiami efektyvesni rezultatai. „Verslui patogu, kai visi procesai nuo idėjos, strategijos sukūrimo ir įgyvendinimo yra vienose rankose, procesų metu bendraujama tik su 1-2 projektų vadovais“, – teigia agentūros „Media dia“ steigėja Edita Valinčienė. Pasak jos, bendradarbiaujant su agentūra, kuri teikia visas būtinas rinkodaros, komunikacijos ir medijų paslaugas, sutaupoma laiko kalbantis su laisvai samdomais įvairiais kūrybininkais.
Neišgryninus rinkodaros strategijos veikiama pagal nuojautą, rezultatas – nuostoliai
Komandoje – trys strategai: ekonomikos mokslų daktaras, rinkodaros konsultantas Donatas Jonikas, ryšių su visuomene projektus Lietuvoje ir užsienio šalyse valdanti komunikacijos konsultantė Edita Valinčienė, turizmo verslo konsultantas doktorantas Edgaras Vaškaitis. Taip pat: keturi skirtingo profilio fotografai, besispecializuojantys verslo, pramonės, reportažinėse, sporto, estetinėse viešbučių ir SPA srityse, du grafikos ir gaminių dizaineriai, kuriantys originalų verslo firminį stilių, pilnai suformuota ir vaizdo projektų komanda, rengianti reprezentacinius verslo pristatymus, TV reportažus.
Pasak rinkodaros stratego dr. D. Joniko, tenka pastebėti, kad neišgryninus įmonės rinkodaros strategijos, daugelis komunikacijos ir pardavimo veiksmų neduoda norimo rezultato, nes tokie veiksmai yra atsitiktiniai, o sprendimai priimami „pagal pajautimą“, bet ne objektyvius duomenis.
D. Jonikas pateikia pavyzdį: „Investuotojai norėjo statyti beveik 50 mln. EUR komercinės paskirties objektą Lietuvoje, tačiau rinkos galimybių analizė parodė, kad net pagal optimistinį scenarijų šis objektas galėtų sugeneruoti ne daugiau kaip 80 % išsikelto minimalių pajamų tikslo. Tad ar verta investuoti į tokį objektą, ar tikslinga kurti jo reklamą, vizualizacijas ir kitas rinkodaros bei komunikacijos priemones, jei pradinė idėja yra tokia komplikuota? Kita vertus, yra ir tokių atvejų, kai sėkmingai išgryninta ir realizuota rinkodaros strategija net itin konkurencingoje rinkoje (daugiau nei 70 tiesioginių konkurentų) leido įmonei padidinti pardavimus 62 %, išlaidos rinkodarai sumažėjo 34 % ir visa tai pasiekta ne per akcijas ir kainų mažinimą. Šios įmonės teikiamų paslaugų kaina buvo maždaug 17 % aukštesnė už rinkos vidutinę kainą.“
Tarp klientų – ir tarptautinės įmonės
„Media dia“ komandos narių klientai: „DFDS Seaways“, „Klaipėdos smeltė“, „TowMar Baltic“, „Admen“, „Philip Morris“, „Gridins Group“, „A. Griciaus autotransporto įmonė“, „Viada“, „Technorama“, „Makalius.lt“, „Klaipėdos pienas“, „Atostogų parkas“, Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla, Kretingos rajono savivaldybė ir kiti. Šias įmones „Media dia“ konsultuoja ar yra konsultavusi rinkodaros ir išorinės komunikacijos efektyvinimo klausimais, tyrusi konkurencinę aplinką, nustačiusi tikslinius klientus, viešinusi žiniasklaidoje, sukūrusi firminį stilių, įgyvendina ar yra įgyvendinę reprezentatyvius foto-video projektus.
Dėl prasto vaizdo – 2 milijardai nuostolių
Nesvarbu, kad jūsų teikiami produktai ar paslaugos yra geriausi pasaulyje. Jei verslo išorė labiau primena rūsį nei podiumą, apie ilgas klientų eiles galite pamiršti. Kiek investuosite į vaizdinį verslo pristatymą, taip į jus žvelgs potencialūs klientai ir partneriai. Į kokybišką, gerai parengtą vaizdo klipą dėmesį atkreips kiekvienas žmogus.
Radijo reklama – kaip pirmame laikraščio puslapyje
Kasdien radijo klausomasi automobilyje, namuose, biure, parduotuvėse ir net gamtoje. Radijo transliacijos pasiekia daugiau nei du trečdalius Lietuvos gyventojų.
Radijas yra antra pagal populiarumą žiniasklaidos priemonė Lietuvoje. Kadangi radijo galima klausytis internetu, žmonės jo klausosi dažniau. Girdėdami radijo naujienas ar klausydami muzikos, klausytojai išgirsta ir reklamą. Ar ši bus išgirsta ir suprasta, priklauso nuo jos išskirtinumo.